Viime kerralla pähkin tuota työmatkaa ja kiukuttelin siitä. Minä lopulta jaksoin itseni kiukuttelua muutaman päivän ja sitten kirjoitin taas tavoitteet uusiksi. Huokaus. Yksi elämähän tässä on. Päätin, että kotona ei tissutella, mutta ystävien ja kavereiden kanssa saa. Lopulta työmatka olikin hyvinkin viinipitoinen ja ....mukava. Sanoisinko elämänmakuinen.

Työmatkan jälkeen olen pitäytynyt siinä, että kotiin ei osteta juotavaa. Sen sijaan jos on tapahtumia niin niihin voi osalllistua. Olemme käyneet myös naisporukalla afterworkilla perjantaisin jo kolme kertaa. Kaksi niistä on sujunut hyvin, kohtuudella. Yhden kerran lähti pahasti käsistä ja sainkin kokea tosi pahan krapulan. Yritän siis yhä oppia. Toivon kuitenkin, että kotitissuttelun lopettaminen saa aikaan paljon. Joinhan minä juuri kotona säännöllisesti ja paljon. 

Minua on hiukan ihmetyttänyt se, että vaikka puntari näyttää taasen hieman vähemmän 78,2 kg aamuisin, olen aina vaan yhtä pyöreä. Luulisi, että viime kesän 85 kg lukemista tämä muutos näkyisi. Mutta ei se näy. Totuuden nimissä minusta myöskään lihomiseni ei oikein näynyt minulle itselleni. Olen sen mallinen että olen aina pyöreä ja kasvoni ovat kulmikkaat. Mutta ei se mitään. Teen kyykkyjä ja nautin siitä, että se on ainakin helpompaa.

Myöskään uneni eivät ole juurikaan muuttuneet. Viinillä käynnin jälkeen nukun yleensä kuin tukki aamuun saakka, mikä on niin mahtavaa. Ilman viinejä heräilen yössä 1-3 kertaa käymään vessassa. Minä olen sellainen, olen tottunut siihen. 

Kevät alkaa pilkistää taas ja se tuntuu helkkarin hyvältä. Viime päivät olen miettinyt pitääkö tuosta Korona-viruksesta olla huolissaan vai ei. Minullakin on valmiiksi tilattuja matkoja ja lapsillani myös. Lukuisia keuhkoputkentulehduksia sairastaneena astmapiippua jokapäivä käyttävänä henkilönä, jolla on jo ikääkin, en haluaisi sitä virusta itselleni. Karanteenissa olevia henkilöitä on jo tässä lähistöllä ja samoin työpaikan lähellä. Todennäköisesti olen viime viikolla liikkunut samoissa paikoissa mm. kirjastossa, lähikaupassa ja lounasruokalassa, kuin sille altistuneet sittemmin karanteeniin siirtyneet. Kävin myös viikonloppuna turistien keskella jonottamassa, samoin kuin edellisenäkin. No, tällä viikolla varmaan selviää taas lisää. Kantsiikohan lähteä ostamaan hernekeittoa ja näkkileipää vähän suuremmat määrät ja jäädä lopulta hetkeksi kotiin kokonaan.